Dåliga ursäkter

MAMMA BERÄTTADE stolt att hon minsann skulle åka tillbaka till min sk bror i Skövde i eftermiddag
Hon och pappa var tydligen där i helgen, och sov över. Men gud så mysigt...
Frågade henne varför det är sån uppenbar skillnad på dom och mig o Putte
Först blev hon alldeles tyst och visste nog inte riktigt vad hon skulle svara.

JAG det går bra o åka till Skövde stup i kvarten, men det var aldrig aktuellt att åka till Putte o kolla hur han hade det
MAMMA Nja, han var ju mest här
JAG Jag åkte ju dit nästan varje helg med tåget
MAMMA Ja, men det var ju så långt o åka
JAG det tar 2 timmar med tåg och tåget går precis utanför dörren

Samtalet pågick lite till och mer och mer irriterad blev jag och nämnde även Emil

JAG Ni brydde er ju aldrig om Emil heller fast ni visste han fanns. Ni kunde ju köpt present på födelsedag/jul eller visat något intresse av att vilja träffa honom
MAMMA Ja, men han var ju så gammal. Jag visste inte om han ville det
JAG du kunde gjort ett försök åtminstone. Eller hur?
MAMMA inget svar
MAMMA men jag kommer bry mig om dig lika mycket när du får barn

Vad fan spelar det för roll?
Det kommer vara samma visa nästa gång jag har en pojkvän
Dom brydde sig inte nu och kommer inte bry sig i framtiden heller

Det som är det jobbiga nu
Man inser hur dum man varit
Och man märker så tydligt hur sanningen verkligen är
Till och med släkten märker det även om mina föräldrar stennekar

Jag har inte gjort ett skit för att förtjäna sån här behandling
Och jag vet att jag klarar mig utan dom
Men längst in i hjärtat gör det så ont
Jag vill oxå bli älskad! Jag vill oxå bli behandlad med respekt!
Mina barn ska ALDRIG bli behandlade på sånt sätt som jag blivit

Föräldrars jobb är att älska alla sina barn lika mycket kan man tycka
Men tyvärr är det inte alltid så
Sorgliga är bara att dom inte inser det själva

MEN jag tänker inte låta dom bryta ner mig totalt. Jag ska klara av att göra saker med mitt liv oavsett deras kärlek och stöd eller inte.
Jag ska visa att jag kan oavsett vad dom tror

Huvudsaken är att du min älskling är stolt över mig den dagen vi ses igen
Du mitt enda sanna stöd och hjälp i livet får vara det även i döden

Fan vad jag behöver dig här!!

Kommentarer
Postat av: Mr X

Förstår ganska väl hur du känner dig. Jag brukar tänka att det finns alltid dom som har det värre ,det gör mig lite bättre till mods.

Hoppas du ändå haft en bra påskledighet. Här har det varit lite upps and downs.

Snyggt armband du har fått!

2011-04-25 @ 13:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0