I stort sett färdig


ÄR I PRINCIP färdig med mitt arbete som jag ska ha på fredag tack o lov
Allt är skrivit och klart, eventuellt en sak till som ska skrivas men det sparar jag tills imorgon
Har ännu inte tagit tid och sett hur lång tid det kommer ta, men min magkänsla säger mig att det kommer bli ungefär lagom
Man får inte stå med ett block och läsa innantill, utan bara använda stödord och så ska jag kunna surra fritt ändå
Usch, hatar verkligen muntliga redovisningar. Är mycket bättre på att lämna in skriftliga arbeten, men det är bara jag och läraren som ska vara närvarande så ska nog överleva det.
Det finns mkt intressant som jag skulle vilja ta upp, men man hinner ju inte allt på 1 timme så detta är vad jag tänker prata om:

  • Byggandet. Varför det byggdes, av vem
  • Hur skeppet såg ut på insidan. Första klass, andra klass, tredje klass. Kända passagerare. Kaptenen. Vad man kunde göra ombord
  • Kollisionen. Vad som hände ombord. Hur många överlevde. Hur många dog
  • Hur kunde fler människor räddats?Hur kunde olyckan undvikits?
  • Vraket.
  • Fynd
  • Eventuellt avsluta med musik
  • Och börja med Mikael Wiehe tror jag
Tror det blir bra. Och ska visa massa bilder oxå
Det allra sista ska finslipas imorgon. Och lite mer på fredag morgon innan redovisningen


IKVÄLL TOG friden slut. Brorsan kom hem ikväll och hans flickvän Sofia var med så nu är det fullt hus här.
Vi sitter och är sociala och kollar på tv
Jag och sofia ska på Ladies night i november och det ser vi fram emot!
Jag vill se Stenmarck och Sofia vill se Brolle..
Oh la la. Längtar till november =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0