Ingen perfekt människa


JAG ÄR
ingen perfekt människa. Långt ifrån. Jag närmar mig 30. Bor hemma med mamma och min bror och har gjort så i flera år. har inget jobb ingen inkomst.
Jag lever långt ifrån det liv jag vill leva. Jag är den förste och erkänna att det är fel. Riktigt fel. Hade jag kunnat ändra på något så skulle jag göra det utan att tveka.
Jag är ENORMT tacksam för den hjälp jag får av mina föräldrar och min ena bror vad gäller ekonomin. Skulle aldrig klara mig utan dom, det vet jag.
Skulle jag kunna ändra på det skulle jag göra det. Skulle jag kunna göra nått för att återgälda allt skulle jag göra det.
Men det är som det är. Det är en av anledningarna till att jag vill plugga för att skapa en bättre framtid än den jag har nu.
Det är inte så¨här jag vill leva mitt liv. Tvärtom. Långt ifrån. Jag är inte stolt över det.
Jag vill ha jobb. Jag vill göra rätt för mig.
Jag vill ha eget boende.

Sen finns det alltid andra som tycker nått annorlunda och det får ni gärna göra. Men jag vet att det är fel och det behöver ingen påpeka för mig.
Tro mig, jag hatar att ha det såhär. Det här är inget sätt att leva på.

Sen finns det saker som hänt i det förflutna som man inte alltid är stolt över. Jag har gjort dumma val, och kanske kommer jag göra fler i framtiden.
Men jag är inte helt ensam i dom besluten och konsekvenserna som blivit efter.
Jag står för det jag gjort, men det kan inte alla alltid göra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kasta skit på familjen online är inte TACKSAMHET.

Ekonomin är knappast vad som gör dom ledsna om någon av dom stackarna läser den här skiten. Du är bortglömd, inte älskad och värsta offret enligt det mesta du skriver här samtidigt som verkligheten är att fåtalet familjer skulle både betala och ta allt skit.

Du önskar livet av din bror för en studieskuld som är din egen -nej perfekt är inte ens i närheten av vad du är och en utbildning lär inte ändra på den saken.

2011-04-29 @ 10:55:02
Postat av: En anonym person

Om du bor med familjen - vems är då lägenheten där du är i bland, där din och puttes säng är, som du inte vill sova i?



Jag vet själv hur det är när delar av familjen sviker och gör skillnad på syskon. Bara vissa räknas i bland...



Håller helt med dig Anita, om att den som inte gillar bloggens innehåll inte behöver läsa här. Den personen som protesterat mot innehållet är nog en av dom du skrivit sanningen om, men den personen vill inte ha fram att den personen själv inte är så perfekt utan har verkligen gjort sina egna fel.



2011-04-29 @ 17:34:09
Postat av: Är tacksamt nog inte med i bloggen

Ledsen att göra dej besviken men är tacksamt nog inte med i bloggen.

Bara det att folk som träffar familjen då och då inte riktigt håller med lilla Anita om hur synd det är om henne. Dom flesta sunda människor inser också att det oftast är dom bortskämda som både blir försörjda av och kan gnälla på familjen för att det inte är tillräckligt. Andra hade ju varit tacksamma för möjligheten att kunna läsa istället för att lägga ner och gå till soc.

2011-05-09 @ 09:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0