Min familj


ANDRA HAR
normala familjer. och så finns det min familj
Min pappa, arg, förbannad och avundsjuk på allt och alla som har det bättre än han själv. Så i princip alla
En förbannad gnäll spik som alltid har det värst av alla. har inga kompisar för ingen normal människa vill umgås med honom
Får en allt som oftast att må dåligt. Aldrig ett positivt ord utan man är bara skit i hans ögon. Alltid varit och kommer alltid vara
Favoriserar mellan brorsan
Tyvärr så behöver han sticka till med pengar emellanåt och det låter han oss aldrig glömma
Det sägs att döttrar och fäder står varann nära men inte i vårat fall
Visst kan han vara snäll och ställa upp, men enbart för att i nästa sekund snacka skit bakom ens rygg och beklaga sig över hur utnyttjad han blir

MAMMA tror hon är världens bästa mamma. Men tyvärr inte.
Visst, står henne närmare än pappa men hon har sabbat mycket i mitt liv. Varit dum nog och hjälpa till med saker så man har fått skulder
Hon var ett bra stöd när Putte dog, och enligt henne själv så förtjänar hon en guldstjärna eller nått
Hon var ju inte direkt överförtjust i Putte, men det gick bra att åka med honom när man behövde åka nånstans

MINA föräldrar särbehandlar oss 3 barn nått oerhört, även om mamma vägrar erkänna det
favoriten är definitivt min sk bror. Fast jag har mer eller mindre avsagt mig släktskapet
Det är tjat om dom hit o dit
Tjat om deras stackars unge
Daltande med hennes ungar sen tidigare
Åker dit för att besöka dom

MEN när jag och Putte var ihop då?
Nej, det var ingen som brydde sig om Emil. och inte oss heller
Han bodde i ett stort hus och det fanns gott om plats men det var aldrig någon som ens föreslog tanken på att besöka han. Eller oss
Känns ju jättekul och veta att man är så älskad. Eller inte

men bry sig om nån som satt både mig i ekonomisk knipa, plus att han sett till så pappa oxå har kronofogden?
Nej, jag får inte ihop det i min hjärna
Men vill dom ha det så och tycka att incest är ok så varsågoda då. Men kom inte o babbla om det. jag skiter fullständigt i vad dom gör och inte gör
För min del så kunde dom lika gärna bo i Kina
ok, vet att kusiner får va ihop och att det inte är incest men för min del så är det incest för det är så sjukt äckligt

JAG ÄR van att klara mig själv och det kommer jag göra i fortsättningen oxå
Har inte mina föräldrars stöd och klart det är ledsamt men jag är van
Tyvärr så har jag ingen möjlighet att flytta utan måste ju bo så jag träffar dom typ dagligen

Mitt enda stöd i livet var du älskling
och nu är du borta
Hur fan ska jag klara mig??

Jag måste komma bort. Jag måste få ordning på mitt liv.
Och framförallt så måste jag se till att de skulder som min familj på olika sätt skaffat mig blir betalda

Man trodde ju att ens föräldrar skulle ge sina barn en bra start i livet
Eller åtminstone älska alla sina barn
Men så enkelt är det inte alla gånger



Kommentarer
Postat av: Mr X

Det är inte ovanligt att föräldrar behandlar sina barn olika ,tyvär. Jag vet. Det värsta är att de inte verkar inse det själva.

2011-04-16 @ 13:33:59
Postat av: Mr X

Har erfarenheten av att barnbarn är det enda som räknas. Och har man inga,då är man inte vatten värd.

2011-04-16 @ 13:36:17
Postat av: Men

Med gråten i halsen. Det gör så ont i mig att läsa det du skriver av den anldeningen att orättvisor i familjen finns men oxå att man inte blir sedd för den individen man är, utan få känna sig utanför och förbi sedd. Det spelar ingen roll hur gammal vi är så vill vi alla bli accepterad och älskad och göra våra föräldrar stolta. Våra föräldrar ska ju vara dom vi kan vända oss till och få stöd och kraft.Föräldrar har ju fört oss till livet vi har inte bett om det. Så inte vill vi be om att bli älskad heller. Då blir man bitter sur besviken.

2011-04-20 @ 17:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0