Påsklov


SNART ÄR
det påsk, och jag har långledigt. Det bästa med att plugga är att man har mycket lov och studiedagar =)
Är ledig fram till tisdag 26:e.
Härligt, men har mycket o göra oxå. En del plugg, ska ut med kompisar och fika och så kommer prästen för lite terapi samtal. Det var ett tag sen han var här och det ska bli skönt att prata av sig lite.
Passar alldeles utmärkt med lov just nu för att ladda batterierna inför slutspurten.
Jag avslutade veckan med 1 matteprov och 1 naturkunskapsprov.
Matte är som sagt inte mitt favoritämne, men jag lyckades iaf få G (nåja G-) och likadant på det första. Jag hoppas verkligen att Lennart är barmhärtig nog att sätta G i mitt slutbetyg
"Bara" 4 matteprov kvar.. Jippie..
Naturkunskapsprovet var desto roligare. Han hann inte rätta det direkt, men han kolla igenom det för att se att det inte riskerade IG, men han sa att det såg bra ut. Så det kändes bra att höra

Har fått tummen ur och hört av mig till Puttes x fru angående när han ska gravsättas.
Har ingen aning om hur sånt här funkar, men tror inte att det har varit än. Vad jag har fattat av mina samtal med prästen så gör man inte sånt förrän det börjar bli vår ute.
Här nere görs det till mors dag, men kanske är olika beroende på var i Sverige man bor.
Har inte fått svar än, så hoppas det kommer nått nästa vecka
Vill gärna vara med om jag får, och vill så klart veta vart han kommer ligga utan att behöva fråga nån annan
Det känns lite jobbigt och behöver som sagt prata av mig

Idag har det varit kanonväder ute. Dock en aning blåsigt. men iaf så går det åt rätt håll, äntligen
Jag och mamma var ute på en promenad tidigare idag och plockade hem lite björkris.
Är ingen direkt storfirare av helger vare sig det är påsk eller jul, men tycker det är lite mysigt
Tycker jag är för gammal för sånt. Och när jag var liten så var det inte så mycket firande. Så känns inte så lockande att pynta hela lägenheten med kycklingar och häxor och annat. Lite ris räcker gott och väl.
Men får jag egna barn en dag så kommer jag förmodligen tänka annorlunda och starta egna traditioner


Mamma har den ena "buketten" björkris inne i sin lägenhet. Den andra skulle stå inne hos mig, men Harry tyckte det var intressant och undersöka så den fick lyftas ut och pryda trapphuset istället.



Inte världens finaste men va fasen =)
Lite stämning i alla fall

Passade även på att rensa lite i rabatterna utanför huset idag.
Jobbigt är det och det var en hel del som behövde tas bort men vi fick iaf bort det värsta. Det syns iaf att någon har varit där och det är ju det som är meningen
Känns inte så jätte inspirerande att rensa och röja när det är ens eget boende, men samtidigt vill man ju inte bo utanför ett hus som det ser för jävligt ut.
Man gör det nödvändigaste och så får det räcka helt enkelt.
Längtar till den dagen man kan köpa eget hus. och har en egen trädgård och påta omkring i



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0