Snaer iväg till Lidköping


SKA SNART i väg till Lidköping en kort sväng. Är egentligen ledig idag, men håller på med ett projektarbete som ska redovisas på fredag
Så tänkte åka iväg till skolan där jag skriver ut papper och kan kopiera gratis
Går jag till biblioteket kostar det 2 kr/kopian. Man får inte vara dum =)
Jag ska ha en redovisning i engelska C om Titanic. Den ska ta mellan 50-55 minuter, på negelska då naturligtvis och man får inte som man får i andra ämnen stå och läsa innantill i ett block. Nej nej. Här får man bara använda sig av stödord
Känns ju lite sådär.
Visst jag är ganska bra på engelska, men det är ju alltid svårt att prata på ett annat språk som inte är ens modersmål
Men tänkte jag skulle börja med en låt av Mikael Wiehe och avsluta med en psalm som det påstås vara den sista som orkestern spelade innan skeppet sjönk
Så då går det bort lite tid, och jag får lite mindre tid o prata
Tror det blir intressantare oxå än att bara lyssna på mig
Så nu håller jag på och fixar det sista och skriver på overhead papper(heter det så tro?)
Snart dags att ta tid så man vet om man har tillräckligt elelr för mycket eller för lite
Det får inte ta för lång tid, för det är någon efter mig som oxå ska redovisa
Nåja, det är ett stort jobb men det är oxå det sista i kursen. Så på fredag är engelska C klar. Och jag SKA ha VG
Så enkelt är det! =)

ÄR LITE trött och seg idag
Satt i soffan igår kväll med mamma och vi började prata lite om Putte
Funderar på när det är dags för honom att sänkas ner i jorden
Borde ju bli nu i april eller maj
Här där jag bor börjar dom tydligen med sånt lagom till mors dag. Men det kanske är olika från ställe till ställe i Sverige
Väntar på att x frun ska höra av sig för det är hon som håller i det, men hon har inte ringt än. Får väl göra det själv nästa vecka om inget händer

Medans vi satt där och pratade så fick jag såna enorma skuldkänslor
Varför åkte vi inte och letade efter dig älskling??
Vi vet ju förmodligen var du var
Men jag var så inställd på att du skulle köra tills du hittade
Som du gjorde kvällen före
Jag ångrar det så fruktansvärt mycket
Och det kommer jag förmodligen göra tills den dagen jag själv dör

Förlåt älskling =(

Hur lever man med skuldkänslor?


Kanske dags att boka ett nytt möte med prästen och prata av sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0