Solbränd


JAHA; DÅ har man bränt sig för första gången den här sommaren. När ska man lära sig att man har solkänslig hud?
Jag är rödhårig och har VÄLDIGT ljus hud. Ingen bra kombination
tycker om sol och njuter i fulla muggar nu när värmen äntligen har kommit. Satt ute i värmen i 3-4 timmar idag och det var mindre bra.
Får bli att åka till Apoteket framöver och införskaffa solskydd, den saken är klar
Och jag som skulle träffat en kompis och äta årets första mjukglass idag =(
Men känns inte så lockande när man är röd om både armar och ansikte
Som tur är så ska mamma iväg och handla så hon får ta en tur till apoteket och införskaffa kylbalsam
Gör inte så jätteont just nu, har kört med blöta handdukar men ser ju inte klok ut!
Kan inte visa mig offentligt ute.. Och prästen kommer hit imorgon..
Googlade runt lite och läste på om solbränna, och det stod det att naturell yoghurt ska va bra tydligen..
Får prova det oxå oh se om det hjälper

När ska jag lära mig att jag har solkänslig hud???
Nej, solskyddsfaktor och brun utan sol måste köpas

Nåja. resten av den här dagen ska tillbringas inomhus. Skyddad från solen och insmörjad med diverse saker för att snabbast möjligast få bort det röda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0