Ordning i oredan

JAG ÄR KASS på att hålla reda på mina saker. Jag menar verkligen kass.
Jag vet inte hur många gånger jag brukar springa runt i sista minuten och leta efter något. Oftast brukar jag hitta det oxå, med lite hjälp från mamma.
Vet inte hur många gånger jag tar henne till hjälp och 9 gånger av 10 så vet hon fasen var dom är oxå. Helt otroligt! Är det nån instinkt man får när man blir mamma?

Jag får små ryck ibland och städar och fixar och lägger allt i ordentliga högar så jag ska veta precis var allting är. Allt på sin plats.
Tyvärr brukar inte detta hålla så jätte länge.
Snart är det tillbaka i gamla rutiner och allt ligger huller om buller

Det senaste jag tappade bort var mitt ICA kort. Jag hade det och höll på med innan jag gick upp till affären och sedan var det borta.
Letade som en tok här hemma och även Thomas hjälpte till men det var spårlöst försvunnet.
Till idag då nån vänlig själ hittat det och lämnat in det på ICA.
TACK!

SåNU SKA JAG LÄRA MIG ATT HÅLLA ORDNING PÅ MINA SAKER

LÄGGA NER KORT OCH ANNAT I PLÅNBOKEN
LÄGGA BÖCKER PÅ STÄLLEN DÄR JAG LÄTT KAN HITTA DOM
SÄTTA IN PAPPER I PÄRMAR

Helt enkelt bli mer ordningssam av mig.


En annan dum sak jag gjorde idag var att jag råkade trycka fel kod på internet dosan 3 gånger så nu är den spärrad =(
Inte det smartaste jag gjort kanske
Det finns ingen bank här där jag bor, så måste ta tåget imorgon och hoppas jag får hjälp.
Det "smarta" lilla misstaget gör att jag inte kan åka till mitt <3a ikväll som planerat =(

Fast å andra sidan har han varit här i en vecka så 2 dagar från varandra ska vi väl klara!
Han har legat och varit däckad i hög feber och hosta stackaren =( så efter en vecka åkte vi till jourcentralen i Lidköping för han behövde dels medicin och samtidigt läkarintyg till jobbet.
Hans dom blev luftrörsinfektion så han fick en hostmedicin med morfin i. Och sjukskriven till söndag

Nu hoppas jag verkligen att det räcker med sjukdomar för ett bra tag för våran del!
Vi firade en månad igår och under den månaden har både jag och Thomas varit rejält sjuka. Thomas hade tydligen inte varit så sjuk på flera år, så nu får det fan räcka för en låååång tid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0