Patriks minne


I FREDAGS
åkte jag med Emil och hans familj upp till Uppsala då det under den helgen var dags för boulespel i Patriks minne.
Patriks minne är en hyllning till Putte och är helt enkelt en bouletävling i hans ära.
Det var riktigt kul att först och främst träffa Emil igen, inte sett han sen i somras. Han verkade må riktigt bra och det var härligt att se.
Emil och hans mamma plockade upp mig vid halv 11 tiden och första stoppet blev Mcdonalds i Mariestad, sen fortsatte vi vår resa.
Det tar ju sin lilla tid att åka bil så långt och alla ville fram så fort som möjligt innan det blev allt för mörkt att köra.
Vi kom till Uppsala runt halv 4 och jag och Emil sov hos Tomas, som är en av grundarna av Patriks minne.

Det var riktigt kul att träffa honom oxå, och det var en del folk där som man inte träffat sen Puttes begravning så var ett kärt återseende.
Kvällen tillbringades med många skratt och mycket spelande

PÅ lördag var det så dags för match och jag var egentligen bara där som maskot, men var tvungen att hoppa in i ett lag då en som egentligen skulle spela hastigt blivit sjuk.
Jag är definitivt ingen boulespelare, men klart man ställde upp
Kändes lite kul att spela och hedra min älskling jag oxå, även om det inte gick så bra. Vann 1 match av 4 haha.
Men vi slog Emelie och Tomas iaf.
Mitt spel gick lite upp och ner, men svårt när man inte är van spelare utan bara kastat lite då och då för skojs skull.
Men jag gjorde mitt bästa iaf.

Blev du förvånad älskling att jag spela?
Hoppas du var lite stolt över mig =)
ett och annat har du ändå lärt mig

Senare på lördag kvällen var vi ett gäng som gick ut och käkade. Det var en perfekt avslutning på en trevlig helg med god mat och gott sällskap som bjöd på många skratt.
Från början var det meningen att <3 skulle köra upp och vara med, men det gick inte när bilen gick sönder =(

Det känns lite surt att det finns nått som heter Patriks minne när man vet vem det är. Du är så saknad på många sätt och vis så du anar inte.
Patriks minne är ett suveränt sätt att hedra dig och det kändes kul att så många ville vara med.
Patriks minne kommer vara en årlig tävling och jag hoppas den kommer fortsätta länge framöver och att många kommer fortsätta vilja delta.

PATRIK-
hoppas du var med oss i lördags och kände dig lite stolt över alla som vill minnas dig.
ÄLSKAR DIG <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0