Bebisnamn


KOLLADE PÅ AFTONBLADET och såg att en nyfödd liten flicka ska heta facebook.
Facebook?

Vad skulle du välja av följande:
Facebook
Twitter
Youtube
Google

Visst, jag gillar ovanliga och nya namn. Det är tråkigt med Anna, Erik, Emma Anders. Men Facebook? Twitter?
Det är väl att ta det lite för långt

VISST DET ÄR väl upp till var och en sjävklart.
Men ett namn följer ju med en hela livet, det kan ju vara bra att tänka på kanske.
Twitter Johansson. Hm, rätt coolt kanske men nej ingenting för mig.

TYCKER IAF DET är tufft och modigt av föräldrar att komma med nått nytt och nytänkande när det kommer till deras barns namn.
Måste vara häftigt att vara den ende i Sverige med ett visst namn.
Men gränsen får inte gå för långt. Barnen ska inte kunna utsättas för mobbning eller annat på grund av sina namn.
Döpa sina barn efter månader, filmfigurer, seriehjältar osv tycker jag kan vara ok.
Vem vet, i framtiden kanske det är vanligt med Twitter, Prinsessa, Zeus o så vidare

JAG VET IAF VAD MINA BARN SKA HETA
Det gäller bara att få den framtida och just nu okände fadern att gå med på det oxå

KRAM PÅ ER ALLA <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0