Duktig jag är

IDAG HAR JAG varit riktigt duktig om jag får säga det själv. Och ingen annan lär väl göra det, så får skryta lite själv =)

Jag har gjort studieplanering för kurserna jag läser. Det är så lätt att skjuta upp allting och vänta till sista stund, tänkte försöka undvika det för en gångs skull. Så känns skönt att veta vad jag ska göra och när det ska lämnas in. Sen om jag kan hålla det eller inte är en helt annan sak!

Jag har oxå fått lite plugg gjort. Har engelska imorgon och ska göra ett arbete om Titanic som ska redovisas i April.
Så har fixat lite med det.
Har oxå fått gjort lite Medicinsk grundkurs. Det är en av mina kurser som jag läser på distans så det är inte så många träffar.
Oxå en bra anledning till att göra studieplanering. Det är skönt att läsa distans men det ställer oxå större krav på mig som elev.
Färre lektioner innebär ju att man får sitta mkt mer själv och studera. Men för mig så är det ett bra sätt att studera, för jag tycker själv att jag har bra självdisciplin, och det är viktigt vid distans studier.
Tycker själv att jag fick ihop bra planeringar i mina kurser så kan jag bara hålla den så kommer det inte bli stress och sista minuten inlämningar för att hinna med att få betyg.

Har förutom allt det oxå hunnit med att tvätta och diska.
Känner mig riktigt duktig!
Gäller att ta vara på dom dagar när man har mkt energi, dom brukar inte inträffa så ofta.

IMORGON ÄR det back to reality för min del.
Sportlovet är slut och det är dags att börja åka fram och tillbaks igen.
Varför går loven alltid så fort?
Men ska väl inte klaga alltför mycket. Så jobbiga är ju faktiskt inte mina dagar.
1 lektion imorgon. 1 lektion på onsdag och 2 lektioner på torsdag. fredagar alltid ledigt och det är nice med extra lång helg.
Så jag har ju gott om tid att sitta och plugga helt klart

Så resten den här kvällen kan jag bara slappa med gott samvete.
Jag har gjort det jag behövt göra, och har koll på det som jag ska ha tills imorgon.
I morgon är det en ny dag och nya tag och mer saker att göra!

FAN VAD DU ÄR DUKTIG ANITA!!
* klappar mig själv på ryggen*


Kram på er alla <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0