Måndag 6 juni


DEN HÄR långlediga
helgen gick verkligen fort. Jag hade planerat att jag skulle gjort så mycket, men det blev inte exakt som jag räknat med. Men det mesta har blivit gjort, även om det kanske tog lite längre tid än jag först räknade med.
Men jag skyller på värmen.
Det sa bara boom och så var det 25 grader varmt. Jag hatar värme! Eller nej, jag hatar inte värme men jag hatar när det blir så jäkla varmt.
Det är klibbigt,kladdigt, svettigt. Går inte att sitta varken ute eller inne. Och min kropp är inte gjord för att sitta i solljus, blir bara röd.
Sitter man i värmen blir det varmt och man bränner sig. Sitter man i skuggan blir det kallt. Man är aldrig nöjd haha!
Nej, det gör inget att det är varmt, men det behöver inte bli såhär varmt!

PLUGGAT NÄSTAN klart det sista nu och vet att jag får G i en kurs. Har bara en uppgift kvar och den ska jag maila in imorgon. Inget att vänta på, ju fortare jag får det gjort desto bättre.
Sen har jag bara lite uppgifter kvar i en kurs, och där vill jag verkligen ha Vg. Det skulle sitta skönt med ännu ett vg, har ett x antal stycken men ju fler desto bättre. Sen är det sommarlov!
Vet inte exakt hur det räknas ihop sen när man väl söker till högskola, men jag vet att VG väger ju tyngre än G iaf.
Känns så skönt att det snart är slut för den här terminen. Är så enormt skoltrött nu och det märks verkligen. Plus att värmen gör ju inte saken bättre precis
Det är bara matten som jag inte är klar med, och det får jag bita i det sura äpplet och ta det sista till hösten.

Är ensam hemma tills imorgon och det känns riktigt ovant. Det var ett tag sen sist. Ingen att prata med och man kan kolla på vad man vill på tvn.
har fönstren öppna på vid gavel, men inte märks det någon skillnad så bestämde mig för att ta en promenad.
Har en runda som jag brukar försöka gå dagligen. Ibland ensam, men oftast är mamma med.
Ikväll när jag skulle gå den vanliga rutten så dyker vår katt upp.
Han kom springande och ville ha mat så fick vända och gå hemåt igen. Problemet var bara att det kom ett par med en hund som satte full fart efetr Mio(katten)
Så det tog lite tid att få rätt på honom igen, men efter många om och men kom han fram.

MÅSTE PASSA på och tacka Andrea oxå. Vi har aldrig träffats förut utan du var en vän till Putte som jag fått kontakt med nu efter hans död.
Jag är så enormt glad och tacksam för din hjälp! Som sagt, jag lär återkomma i höst med mer exempel haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0