Fredag igen


FREDAG IGEN och redan Mars. Oj, vad fort det går!
Vågar man hoppas på att sista snön har varit nu?
Det är barmark och man ser marken, men hur länge då?
Det är ju "bara" Mars än. Mycket kan hända
Tycker det räcker med skiten nu. Hatar snö och kyla. Den här vintern och även hösten har känts så ovinnerligt lång!
Med dödsfall, begravning och all jävla snö
Nu vill jag ha vår, värme och sol!!

VECKAN SOM gått har varit bra.
Massa åkande fram och tillbaka i vanlig ordning och följer min studieplanering relativt bra.
Duktiga jag =)

Idag är jag ledig.
Är det för det mesta på fredagar och det är alltid skönt att kunna varva ner efter veckan.
Även om jag inte är hel ledig. Har ju massa uppgifter och annat att läsa så jag har och göra iaf

IDAG VAR jag en sväng till Vara för att prata med studievägledaren på skolan.
Dom ville kolla upp lite hur det gick för mig, vilka kurser jag läser och så vidare.
Lite onödigt tycker jag, för dom har ju ändå mina ansökningar så det borde dom ju veta. men men..
Alltid trevligt att komma ut en sväng iaf
Passade även på att prata med en som heter Margareta. Jag var hos henne i samband med Puttes död och har inte träffat henne sen dess.
Så klart man tog chansen och sitta och prata lite skit om ditt och datt

MINA STUIDER går bra.
Läser ju ganska mycket, men tycker det är skönt för då har jag annat att tänka på och annat att göra istället för att tycka synd om mig själv
Dock finns det naturligtvis lite problem.
Jag behöver läsa matte B och svenska B.
Vill bli klar så fort som möjligt, för jag vill ha allt klart till okt då det är dags att söka till högskola inför vårterminen 2012.
Hm, vet inte riktigt hur det ska lösas.. Undrar om man kan läsa nått under sommaren?
Matte B är ju bara 50 poäng så borde ju kunna gå snabbt, men jag är ju inget mattegeni direkt..


SOM SAGT jag läser en hel del kurser och dessa är dom jag läser:
  • Psykologi
  • Engelska C
  • Matte A
  • Naturkunskap A
  • Samhällskunskap A
  • Rehabilitering/Habilitering
  • Medicinsk grundkurs
  • Etik och livsfrågor
  • Människan kulturellt och socialt
Oj, jäklar det blev en del!
Men psykologin och engelskan är klara i början av april.
Så det är faktiskt inte så farligt.
Allt går bara man ger sig fan på det!

Gäller att se långsiktigt. Hårt jobb och slit nu, men om 4-5 år så har det förhoppningsvis varit värt det

Kram på er alla <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0