Fredag - Terapi


FREDAG IGEN
och jag är långledig. Inte en lektion förrän onsdag morgon. Gött =)
Men även om jag inte har lektioner, så har jag ändå fullt upp med uppgifter som ska in och måste även orka med att läsa inför ett prov på torsdag.
Ska ha prov i Naturkunskap, handlar om energi. Inte min grej och inte så intresserad av det men det ska ju ändå göras =)

PRÄSTEN EMANUEL var här i morse. Alltid lika trevligt.
Det är skönt att få prata av sig med honom.
Blir inte så ofta, typ en gång i månaden men det känns alltid lika bra
Idag var det extra skönt att prata av sig lite, då en man som jag studerade med i Vara hastigt o lustigt har dött.
Han var inte gammal, 49 tror jag. Han hade varit i skolan både måndag och tisdag och sen på onsdag så dog han.
Ingen vet egentligen vad som hänt, utan det verkar ha gått väldigt fort.
Fick reda på det igår eftermiddag och det kändes riktigt jobbigt.
Jag kände inte han direkt, men fick flashback tillbaka till Putte.
Så kom en och annan tår..

DET BÄSTA med att ha en präst att prata med är att han vet mycket som inte vi vanliga människor vet.
Som begravningar, kremering och sådant som hör prästyrket till
Trots att det gått snart 5 månader så känns det inte helt avslutat förrän han är nere i jorden och man har en plats att gå till
Hoppas bara att nån av oss anhöriga kommer vara med den dagen han ska ner till sin sita vila
Har inte pratat med exfrun om det, så vet inte om dom tänker åka upp eller inte
Sonen kanske inte vill eller orkar.
Jag skulle däremot gärna vilja närvara
Men det är inte dags för det än.
Tydligen så begravs inte personer som kremerats och som ska ner i minneslund och liknande förrän till våren när vädret är bättre, och all snö och is och liknande är borta.
Så det lär ju dröja minst en månad till.
Men hoppas att nån av oss anhöriga tänker närvara.
Även om inte sonen vill så hoppas jag iaf att jag får möjlighet och förfrågan att närvara.
Eftersom det är min pojkvän så vill man ju vara med hela vägen ut, och det skulle kännas fel om det bara var en präst eller vem det nu är som sköter sånt

Får ta tag i det där snart och ringa dom och höra hur dom tänkt helt enkelt.


Kram på er alla <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0