Ingen vanlig Tisdag

IDAG VAR ingen vanlig tisdag. Nej, det var fettisdagen och internationella kvinnodagen.
Vet inte riktigt vad internationella kvinnodagen innebär, men antar att det är för att hedra och lyfta fram kvinnor över hela jorden.
Tänk att det finns 2 dagar som rör kvinnor. Mors dag och internationella kvinnodagen.
Hur många dagar finns det som rör männen? Bara fars dag vad jag vet.
HA! 1- 0 till kvinnor! =)
Finns ju fruntimmersveckan oxå kom jag på..
Hehe.
Skönt att vi kan få dominera nånstans

UNDRAR HUR många semlor folk satt i sig idag?
Usch, mår illa bara jag tänker på det.
Är inte mycket för bakelser.
Och definitivt inte bakelser med grädde..
BLÄ!!
Så när jag tänker efter har jag inte firat varken internationella kvinnodagen eller semledagen..

MIN DAG har jag istället spenderat precis som vanligt.
10 min engelska och efter det en kurs som heter Människan socialt och kulturellt.
SKA HA! vg i båda dessa kurser, annars kommer jag bli grymt besviken på mig själv



Himla intressant kurs faktiskt.
Idag pratade vi om kommunikation. Hur kommunicerar vi? Är det skillnad på svenskars sätt att kommunicera jämfört med andra länders sätt?
Är det skillnad på hur män och kvinnor kommunicerar?

Skrämmande hur allting sker automatiskt utan att vi tänker på det.
Hur vi är, hur vi beter oss och hur vi är mot andra är så självklart för oss att vi överhuvudtaget aldrig reflekterar över det.
Men när man tar tag i det, diskuterar och jämför så är det faktiskt spännande och man får sig en tankeställare

IDAG HAR det varit riktigt vårväder ute. Ok, det blåste kallt men solen sken och på bussen hem så hade solglasögon varit en bra ide
Men imorgon ska det tydligen komma mer snö.
Alltså seriöst?! Räcker det inte med skiten som varit?
Känns som den här vintern aldrig kommer ta slut

NÅJA,nu ska jag försöka få lite gjort innan klockan blir alldeles för mycket.
Ska i väg 7.15 imorgon så blir tidigt i säng för min del

Hoppas alla får en fortsatt trevlig kväll!

Kram på er alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0