Uppsala


I FREDAGS
tog jag tåget upp till Uppsala. Har inte varit i Uppsala sen Puttes begravning och det kändes lite nervöst att åka ensam upp.
Men resan gick faktiskt bättre än jag trodde. Tog tåg från herrljunga till Enköping och sedan buss sista biten.
Det var egentligen bara bussdelen som va jobbig. När man kom samma väg som man så ofta åkt bil och förbi ett shoppingcentra där man många gånger handlat med Putte.
Då kom det en o annan tår

Var uppe I Uppsala redan vid 11 tiden och fick sedan vänta på att Tomas skulle jobba klart. Så fick roa mig själv ett par timmar, och kom då på den "smarta" iden att ta en promenad.
Det höll på att sluta riktigt illa =)
Men hittade som tur var tillbaka till Uppsala central och där höll jag mig sedan stilla för säkerhets skull
Tomas kom och hämtade mig vid halv 5 och vi åkte då direkt till kyrkan där Putte ligger.
Kändes så skumt.. Så overkligt.
Vi hittade lunden där du ligger och det var en vit vägg med stentavlor med årtal på. Där på en av alla dessa tavlor med 2010 på stod ditt namn och år när du föddes och dog.
Bara att se det var helt sjukt..
Tomas hjälpte mig att sätta lite blommor, och vi satte oss sedan vid en bänk och bara pratade om allt en bra stund.
Det var första gången både han och jag var där och det kändes nog lite skumt för han oxå
Sen drog vi hem till Tomas och vi satt och pratade en massa och drack lite. En kille som heter Rille kom och vi spelade spel.
Det blev lite för mkt för mig för det väckte minnen om Putte, så jag gick ut och satte mig och grät lite på balkongen.
Underbara Tomas kom ut och vi satt och pratade lite och gav varann en lång kram.
Det var precis vad jag behövde..

Jag och Tomas har aldrig klickat ihop tidigare förrän efetr Puttes död, men känns skönt att ha hittat varandra som vänner.
Han kände Putte på ett annat sätt, och han sa vissa saker som jag kommer kunna bära med mig när det känns riktigt nere.
TACK Tomas!

Tanken var att vi skulle gått ut på fredag kvällen, men jag tål inte rödvin och hade inte ätit så det blev en tidig kväll för min del haha.
Jag hamna på toaletten och i säng runt kl 23 tror jag, så Tomas och Rille försvann utan mig som somna som en stock =)
Nästa gång ska jag ge fan i rödvinet.

Tomas kom inte tillbaka förrän lördag förmiddag och han mådde inget bra. Han såg ut som 7 svåra år

Nästa gång jag kommer upp, vilket förmodligen blir i aug så hoppas vi på att det blir en trevlig utekväll för alla. Även för mig =)

TACK! Tomas för att du finns där när jag behöver. För att du öppnar upp ditt hem och har en säng ledig när jag vill åka upp
Det trodde jag aldrig, och inte du heller, men jag tror att Putte är förbannat stolt över oss när han sitter och tittar på oss
Du är en bra vän och det betyder mer än du nånsin kan ana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0