Måndag


FÅTT EN
hel del gjort idag och känner mig lite stolt över mig själv. Verkar som kraften och orken efter min sjukdom börjar komma tillbaka och det tackar vi för.
Har fått en del diskat av det enorma berg som det var. Inte allt, för antingen har vi för litet diskställ eller för mkt disk så fick dela upp det, så tog det mest akuta idag och så tar vi resten imorgon.
Har även passat på att påbörja mitt oxå enorma tvättberg. Finns inte så mkt rent längre och nu när jag ska iväg till skolan igen så känns det ju som en bra ide att ha lite ombyte

Har oxå fått lite matlust tillbaka idag och det känns kul. Jag kan verkligen inte äta när jag är sjuk. Ingen matlust överhuvudtaget och allt smakar bajs, så jag har typ bara levt på bananer och yoghurt.
Men är ju extra viktigt med mat när jag ska ta mina tabletter oxå

Mina mediciner ja.
2 tabletter 2 ggr om dagen i samband med mat. och jag tycker inte dom har hjälpt speciellt mkt faktiskt.
Har inte ont i örat längre, utan det känns som en vaxpropp som sitter i och jag hör ungefär lika bra som en 80 åring på höger öra.
Men har ju bara ätit tabletter någon dag än så länge så det kan ju bara bli bättre

Saknar mitt hjärta =(
Han åkte imorse och nu vet jag inte riktigt när vi ses nästa gång.
Kan dröja ett tag för när han hade jobbat klart så startade inte bilen.
Vet inte riktigt vad det var, men det pratas om ett glapp nånstans(visst är jag grym på att förklara?!) =)
Bara hoppas det inte blir alltför dyrt för honom att laga

Imorgon tänker jag ta tjuren vid hornen och äntligen få tummen ur och göra det sista matteprovet i Matematik A.
Det är ett prov över allt som ingår i hela den kursen.
Längtar jag? Åh nej!
Är jag förberedd? Långt därifrån
Men det är ett nödvändigt ont tyvärr. Sedan blir det till att fjäska lite för Lennart och be lite snällt så jag får mitt G

Sen ska jag ju tyvärr läsa matematik b oxå. Suck. Men jag har insett att jag förlorar mer på om jag skippar den än om jag faktiskt läser den så är ju bara att bita i det sura äpplet.

Så nästa år blir det "bara" matte b för min del och sen i April så ska det sökas till högskola.
Känns jättelångt dit men det är ju i princip december nu så tiden kommer ju bara rusa fram, så känns ju bra att försöka vara så förberedd som man bara kan

Så det kan ju vara bra att leta fram min (kära) mattebok och försöka läsa på lite inför morgondagen. Inte för att det kommer att hjälpa, men kan ju alltid försöka intala mig själv att det kommer göra någon skillnad.

Håll tummarna för mig imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0