Det här med smink.

JAG ÄR INTE som andra tjejer och tillbringar inte 3 timmar framför spegeln när jag går upp på morgonen. Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad jag har på mig när jag kliver utanför dörren, älskar mjukisbyxor så har inga problem alls med att kliva ut med rufsigt hår och äckliga gamla mjukisbyxor.
Men jag är inte född med perfekt hy tyvärr. En del acneärr, rödheter och annat som bör täckas.
Får halvdana ryck ibland och anstränger mig, men dom går över lika fort som dom kommer
Men sanningen till det är enkel: Jag kan helt enkelt inte
Jag känner mig helt lost i allt vad underlagskrämer till foundation heter.

MEN NU SKA JAG TA MIG I KRAGEN OCH BLI BÄTTRE.
Jag vill må bättre med mig själv helt enkelt. Jag vill kliva ut genom dörren och veta att jag ser pigg och fräsch ut, inga påsar under ögonen eller annat otrevligt.
Så, den här gången ska jag verkligen skärpa mig. Jag ska använda mig av det jag har, jag ska fråga experter och kolla runt på nätet.
För att lära sig måste man ju öva inte sant? Så skit samma om jag ser ut som en clown, hur ska jag annars lära mig vad som är rätt eller fel?
Fan, ibland önskar jag att jag hade en syrra som kunde lära mig sånt här
Till och med Thomas är mer fåfäng än vad jag är herregud! =)

För mig är smink och allt som hör till en hel vetenskap, men jag tänker inte lära mig allt på en gång.
Nej, vi börjar lite lätt med bas och täcka sådant som jag inte så gärna vill visa upp+ mascara. Det är en bra början
Sen tar vi ögonen.

Finns ju sminkkurser och sådant man kan gå oxå, det kan ju inte skada att få lite experthj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0